a bout de souffle - omü sözlük
fransız ve dünya sineması tarihinde yeri çok ayrı olan bir filmdir. öyle ki souffle'den sonra her şey çok ama çok değişti. hani hafızamızı bir yoklarsak eğer 1950'lere geldiğimizde fransız sinemasının popülaritesi günden güne eriyordu. şöyle bir silkelenecek gibi oluyorlar fakat bir türlü başarılı olamıyorlardı.

ekseriyet fransız filmlerinin kalitesi, hayal gücünden yoksun gayet sıradandı ve daha da kötüsü hollywood filmlerinin kopyası tadındaydı. (tabii burada bresson, renoir ya da cocteau gibi isimleri tenzih ederek konuşuyorum ki bu isimlerin kendi sanat anlayışları birçok yönetmene ilham kaynağıdır.)

hal böyle olunca filmimizin yönetmeni jean-luc godard, o zamanın fransız sinema dergisi cahiers du cinema'da eleştirmen olarak hollywood filmlerini diğer eleştirmen arkadaşları ile yerden yere vuruyor ve yeni bir tür akım üzerinde fikir alışverişi yapıyorlardı.

nihayet klasik hollywood suç filmlerinin tam aksi kameralar ellerinde paris sokaklarında alaycı, kara mizahlı, hiciv sanatlı fransız yeni dalgasının ilk örnekleri gelmeye başlamıştı. truffaut'un les quatre cents coups'u, resnais'in hiroshima mon amour'u ve devamında tabii ki fransız yeni dalgasının en etkili filmi olan godard'ın suffle'si gelecekti.