abbas kiyarüstemi - omü sözlük
tabii kiyarüstemi'nin farklı sinema anlayışı dünyaca ünlü yönetmenlerce de hayranlıkla karşılanıyordu. akira kurosava, kiyarüstemi için şunları söyler:"sözcükler onunla ilgili duygularımı anlatmaya yetmez. satyajit ray'in ölümü beni epey kederlendirmişti. ancak kiyarüstemi'nin filmlerini gördükten sonra, bize onun yerini dolduracak doğru insanı gönderdiği için tanrı'ya şükrettim.'' martin scorsese : ''kiyarüstemi, sinemadaki en üst düzey sanatsal yeteneği temsil ediyor.'' jean-luc godard : "sinema griffith ile başladı, kiyarüstemi ile bitti." bu kalburüstü üstü yönetmenlerin övgülerine mazhar olması onun yeteneklerinin bir sınırı olmadığının en net ifadeleridir.

filmlerinde minimal diyaloglar, profesyonel olmayan oyuncular ve neredeyse hiçbir yazılı senaryosu olmayan kiyarüstemi, mütevazı karakterlerin karmaşık, katmanlı hayatlar yaşadığı masum bir dünyayı planlar. belgesel ve kurguyu akıcı bir şekilde harmanlar. insan varoluşçuluğunu, biçimsel olarak titiz ama şiirsel sinematik diliyle mükemmel bir şekilde seyirciye yansıtır.

kiyarüstemi için diyaloglardan da öte görüntüler önemlidir. seyirciyle filmlerinde görüntülerle konuşma konusundaki bu istekliliği, filmlerini aynı anda kültürel olarak özel, tamamen evrensel, dışavurumcu ve gerçek kılar. işte bu gerçeklik varoluşun derin gizemlerini anlatır bizlere. onun filmlerini izlediğinizde, hayatın büyüleyici güzelliklerini, ahlaki yaşam erdemlerini kısacası bu dünyada nasıl yaşanacağını, nasıl sevileceğini öğrenirsiniz.