carl theodor dreyer - omü sözlük
filmlerinde, minimalist yaklaşımı, mekanların doğallığı, gölge ve ışık kullanımı o kadar ahenk içindedir ki ister memleketi danimarka’nın rüzgarla süpürülmüş fundalıkları, ister norveç ormanları olsun ya da bir evin iç mekanı olsun yarattığı manzaralarda insan psikolojisini en net biçimde tarif eder. filmlerinde çok fazla ıstırap, kötülük, ölüm ve eziyet vardır, ancak bunlar genellikle dreyer'in deyimiyle, ölümü ruhun maddeye karşı kazandığı zafer olarak görür. çünkü dreyer'e göre; ''bu dünya'da ıstırap ve acı çeken birine ölümle kurtuluş gelir ki kötülüğün ulaşamayacağı tek yer ölümdür.''

tam da dreyer'in insan psikolojisinde mekanın önemine binaen farkındalık yaratacak seviyede tanımladığı gibi;

''sıradan bir odada rahat ve mutlu bir şekilde oturduğunuzu hayal edin. aniden size kapının arkasında bir ceset olduğu söylendi. bir anda oturduğunuz oda sizin için tamamen değişir; biraz önce gözünüze hoş gelen odanın içindeki her şey bambaşka bir görünüme bürünür. fiziksel olarak her şey aynıdır fakat odanın ışığı ve atmosferi sizin için artık karanlık bir hal almıştır. bunun nedeni, odanın değişmesi değil sizin değişmiş olmanız ve nesnelerin onları sizin artık karanlık tarafınızla tasarladığınız gibi olmasıdır. filmlerimde elde etmek istediğim etki de tam olarak budur.''