carl theodor dreyer - omü sözlük
yine 1925 tarihli du skal aere din hustru (evin efendisi) filminde zorba bir babanın karısını ve ailesini bir köle gibi kullanmasını anlatır. 1932 vampyr , 1943 vredens dag , 1955 ordet gibi daha sonraki filmlerinde, daha önceki şaheserinde ele aldığı inanç, hoşgörüsüzlük, kadınların yaşadığı ızdıraplar ve ölüm temalarını deşmeye devam eder.

işte dreyer, kendi hayatında yaşadığı acılardan kendine bir sanat yaratır. bunun hamuruna felsefi ve edebi anlamda; vatandaşı kierkegaard'ın varoluşçuluğunu, zola ve balzac gibi güçlü yazarların tasvirlerini katar. dreyer'in etkisi o kadar güçlü bir dalga yaratmıştır ki kendisinden sonra ingmar bergman , robert bresson , andrey tarkovski , david lynch , sergio leone ve lars von trier gibi yönetmenleri etkilemiştir.

ve son olarak çektiği acılar karşısındaki çaresizliğini ve umudunu ortaya koyan şu sözleri ile yazıyı noktalıyorum;

''kayalarla ilgili olan şey şudur ki kolayca kırılmazlar. onları tuttuğumda, onlar gibi güçlü ve istikrarlı olmak istedim, yıpranmış ama kırılmamış.''