jean renoir - omü sözlük
renoir özellikle babasının etkisiyle, dış mekan filmleri çekmekte ustaydı. 1936'da yaptığı bir röportajda: ''bunun iki nedeni var: birincisi, örneğin partie de campagne filmi babamın gençliğinde çok çalıştığı bir dönemde ve bir yerde geçiyor. ikincisi, ben babamın oğluyum ve insan kaçınılmaz olarak anne ve babasından etkileniyor.'' nasıl etkilenmesin ki?!! renoir'in babasından kalan her zaman değer verdiği ve kendisi için sakladığı bir resim vardı ki bu jean adlı bir avcı olarak adlandırılan bir genç portresiydi resimdeki renoir'den başkası değil. babasının direktifleriyle vermiş olduğu tarihsel bir poz. baba ve oğlun bu sanatsal birleşimi gerçekten çok hoş. pierre-auguste'nin de dediği gibi: "sanat neden güzel olmasın? dünyada yeterince tatsız şey var zaten."

baktığımızda renoir'in filmografisi bir hayli geniş fakat sinemadaki ilk örnekleri ciddi ilgimi çeken filmleri arasında diyebilirim. savaş karşıtı filmi la grande illusion'da savaş zamanlarında sergilenen vatanseverlik yanılsamasına atıfta bulunur. birinci dünya savaşı sırasında geçen film, üç fransız savaş esirinin almanlardan kaçma girişimlerine odaklanır.

fransız devrimi'nin tarihsel ortamını halk cephesi'nin çağdaş deneyimi hakkında yorum yapmak için kullandığı maceracı bir girişimi olan la marseillaise'de sıradan insanların devrimi kralcı güçlerin saldırılarına karşı savunmak için bir araya gelmesiyle gerçekleşen kutuplaşma sürecini görüyoruz.

la bete humaine filmi zola'nın romanına dayanan karanlık bir melodramdır. insan ilişkilerinin klasik bir incelemesi olan film mutlaka izlenesidir.