la notte - omü sözlük
sadece bununla da kalmaz antonioni, modern sinema tarihinde, mimarlık ve insan dramı arasındaki ilişki yalnızca birkaç yönetmen tarafından tam olarak kullanıldı ki antonioni bunlardan sadece biridir. diğerleri olarak hitchcock, kubrick ve tarkovski'yi sayabiliriz. antonioni filmlerinde arka plan olarak faşist mimariyi öne çıkarır ve karakterleri için yabancılaştırıcı bir zemin sağlar. görüntü ayarı, müzik ve aydınlatma, hepsi birer fırça darbesi edasıyla antonioni'nin elinde mimarinin ve varoluşçuluğun kolajının tuvale yansıtılmış halini görürüz.

bunu nereden mi anlarız? gün geceye karışır, lidia bir imza gününde giovanni'den ayrıldıktan sonra milano sokaklarında saatlerce tek başına dolaşır ve giovanni ile yeni evli olduğu zamanları hatırlatan yerleri ziyaret ettiğini görürüz.

savaştan sonra harabeye dönmüş gibi görünen bir mahallenin sokağında durmuş bir saat görülür ve yakındaki bir binanın çökmekte olan cephesi, kocasıyla olan ilişkisinin durumunu daha iyi anlatır bizlere. eve döndüğünde, sanki sürdürdükleri hayatlar kendilerinin değilmiş gibi bir şeyler yapmaya devam etseler de, akıllarından geçenlerden ya da aralarındaki mesafeden hiç söz etmezler.

bu yüzdendir ki filmdeki mimari, karakterlerin kendileri kadar bir hikaye anlatır. arka plandaki mimariden çiftimizin tüm duygu durumlarını ve hissettiklerini tüm çıplaklığı ile görebiliriz.