rene magritte - omü sözlük
golconde / 1953

magritte sessiz, orta sınıf bir yaşam sürmesine rağmen sıradan hayatını harikulade bir şeye dönüştürebildi. golconde, koyu renkli paltolar ve melon şapkalar giymiş sayısız neredeyse aynı adamın havada balonlar gibi süzüldüğü gerçeküstü bir banliyö sahnesini tasvir ediyor. magritte'nin kendisi de benzer bir ortamda yaşadı ve resimdeki adamlara benzer şekilde giyinmişti, bu yüzden bu parçanın belki de bir otoportre olduğunu varsayılabilir. ancak bunun yanında golconde, hindistan'ın andhra pradesh eyaletinde, haydarabad yakınlarındaki harap bir şehirdir. 14. yüzyılın ortalarından 17. yüzyılın sonuna kadar şehir, iki zengin krallığın başkenti ve bölgenin efsanevi elmas endüstrisinin de merkeziydi. magritte'nin yine bu şehir üzerinden ilham aldığı da söylenebilir.

le fils de l'homme / insanın oğlu / 1964

magritte'in belki de en ünlü eseri olan 1964'te yaptığı insanın oğlu, sanatçının kendi portresini ele almasıdır. yağlı boya, arka planda deniz kenarı dekoru ile kısa bir duvarın yanında duran, bir palto ve melon şapka giymiş, sanatçının kendisine ait. yüzü büyük ölçüde havada asılı duran bir yeşil elma tarafından engellenmiştir, ancak yeterince yakından bakarsanız, meyvenin ve yapraklarının kenarlarına bakarken neredeyse gözlerini görebilirsiniz.

resim bir serinin parçasıdır ve genellikle aynı yıl üretilen diğer iki eserle gruplandırılır. birincisi , yüzü uçan bir kuş tarafından kapatılan benzer bir figür olan magritte'nin melon şapkalı adamı. ikincisi, zarif giyimli bir kadını yüzünü kaplayan çiçek açan çiçeklerle tasvir eden büyük savaş

insanın oğlu hakkında konuşan magritte, ''en azından yüzü kısmen gizliyor. öyleyse görünen yüze sahipsiniz, kişinin görünen ama gizli yüzünü gizleyen elma. sürekli olan bir şey. gördüğümüz her şey başka bir şeyi gizler, her zaman gördüklerimizin gizlediğini görmek isteriz. gizli olan ve görünenin bize göstermediği bir ilgi vardır. bu ilgi oldukça yoğun bir duygu biçimini alabilir, söylenebilir, gizli olan görünen ile mevcut olan görünen arasındaki bir çeşit çatışma."

resimler için kaynak