trois couleurs bleu - omü sözlük
kieslowski'nin üç renk üçlemesindeki filmlerin her biri, fransız devrimci bayrağının üç rengiyle temsil edilen fransız ulusal sloganı olan liberte, egalite, fraternite (özgürlük, eşitlik, kardeşlik) idealleri etrafında inşa edilmiştir. mavi renk özgürlük idealini temsil eder fakat kieslowski, senaryoyu beraber yazdığı piesiewicz ile birlikte mevcut politik çağrışımları ortadan kaldırırlar ve bunun yerine filmi tamamen psikolojik ve duygusal bir alan içine yerleştirirler.

fakat bunların da dışında kieslowski'nin hayatında yaşadığı bir olay daha var ki filme gerçekten müthiş bir anlam katan detaydır. kieslowski mavi'nin senaryosunu yazarken, gençlik yıllarına ait bir anısından yola çıkmıştır. kieslowski gençlik zamanlarında yol kenarında otostop çekerken yanından hızla geçip giden bir arabanın ardından ''cehenneme git!'' diye bağırır ve bağırmasının hemen ardından arabanın bir anda devrilmesine ve şoförünün ölmesine tanık olur. yaşadığı bu olayı hiç unutmayan kieslowski, bundan dolayı yaşadığı vicdan azabını filmde juliette binoche'nin canlandırdığı, trafik kazasında kocasını ve kızını kaybeden julie üzerinden bizlere yansıtır.

ve evet kieslowski, kocasının ve kızının ölümünden sonra yas tutan bir kadının dış dünyayla bağlantısız yaşama arzusunu araştırır. aile yok, arkadaş yok, iş yok, sevgililer yok, duygusal karışıklıklar yok. en önemlisi de julie, anılardan ve zamandan izole bir şekilde yaşamaya, kendisini önceki yaşamından tamamen koparmaya ve çevresindeki diğer insanların ortasında onlardan hiçbiriyle bağlantı kurmadan var olmaya çalışıyor. işte burada kieslowski , iç dünyasında barındırdığı şu duyguları göstermek istiyor bizlere: bizler sosyal varlıklarız ve siz istemesenizde çevrenizdekiler sizinle bağlantı kurmaya çalışacaktır ve insan varoluşunun denizinde bir ada olmanın imkansızlığının acı suretini görmektir insanı kahreden.