abbas kiyarüstemi - omü sözlük
bununla ilgili bir sözü dahi vardır: "rejim benim yolumda değil, iddia ettikleri gibi bana yardım da etmiyorlar. şimdilik ayrı hayatlarımızı sürüyoruz." tabi daha sonraları filmleri yasaklanıyor ve filmlerine iranlılar sadece el altından ulaşabiliyorlardı ki 80'lerin sonu ve 90'ların başı ile beraber başyapıt filmleri artık dünya çapında övgüler almaya başlamıştı bile.

burada araya bir bilgi daha ekleyip devam edeceğim. örneğin, ahmedinejad döneminde rejiminin getirdiği kısıtlamalar nedeniyle filmlerini iran dışında çekmek zorunda dahi kalmıştır. tabi bu durumu çok güzel bir şekilde kendi lehine çevirerek the guardian'a: "dünya benim atölyem, benim evim değil." demiştir. şimdi bu açıklamada kiyarüstemi'nin hem vatanına olan bağlılığını hem de sanata olan aşkını çok net bir şekilde görebiliyoruz.

evet 90'lar ile beraber dünya'da kiyarüstemi fırtınası esmeye başlamıştı artık. 1997 yapımı ta'm-ı gilas (kirazın tadı) adlı uzun metrajlı filmi ile cannes'da altın palmiye ödülünü kazanan ilk iranlı yönetmen oldu. özellikle 90 yapımı nema-yı nezdik (yakın plan) ve 94 yapımı köker üçlemesinin son filmi olan zir-i dırahtan-i zeytun filmleri dünya sinemasının başyapıtları arasında kabul edilir.