rainer werner fassbinder - omü sözlük
fikirleriyle modern sinema anlayışını değiştiren fassbinder'i sınıflandırmak gerçekten çok zordur. yeni alman sineması'nın en önemli diğer yönetmenlerinden werner herzog'a alaycı ve çılgın dersiniz, wim wenders'e insan varoluşunu metaforlaştıran şair ruhlu dersiniz fakat fassbinder'i gerçek anlamda bir kalıba sokamazsınız. kendisi kalıplara sığmaz fakat yaptığı filmlerle izleyenlerin zihin kalıplarını yerle bir eder.

sinemaya olan büyük saygısını ve tutkusunu maalesef ki özel hayatına hiçbir zaman göstermedi. düzensiz bir yaşam, uyuşturucu, sigara, alkol ve uyku hapları onu henüz 37 yaşındayken bu dünyadan alıp götürmüştü. sinemaya olan hırsı ve tutkusu o kadar fazlaydı ki ilk uzun metrajlı filmi olan (1969) liebe ist kalter als der tod'dan son filmi (1982) querelle'ye kadar olan sadece 13 yıllık kariyerine 40 film ve 2 televizyon dizisi sığdırmayı başarmıştır.

fassbinder'i sinemanın içinde tutan motivasyon şüphesiz ki travmatik çocukluk yaşantılarının zehrini akıtabilmek ve savaş sonrası modern alman toplumunun sorunlarına ışık tutabilmektir. tam da bu noktada fassbinder felsefesini anlamak için onun kişisel yaşantılarına ve alman toplumuna olan bakış açısına bakmak gerekir.